Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на биелни лагери

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на биелни лагери

    Колеги преди няколко дена на един познат му сменяха биелни лагари на друга марка автомобил и голямо разглобяжане било та ми стана интересно.

    За нашите 33-те знам, че може да се сменят през картера без да се разглобява много .
    Та идеята ми в тая тема е да предложа на компетентните да опишат как точно става цялата операция и на какво да се наблегне за да не стават гафове,също и какви инструменти(какви моменти на стягане на болтовете и т.н. ) и консумативи са нужни за разглобяването/сглобяването и има ли някакви специфични такива .
    Надявам се да се получи добре темата и да се поразбудите малко ,че напоследак много безлюдно тука.
    Last edited by staiger; d.m.y г., 16:25.
    Ако съдбата ти обърне гръб-изчакай я да се наведе.....
    Звукът може да бъде
    описан само така: представи си смесица от бръмченето на Nascar-Chevys и пакистанска свиня-майка

  • #2
    на всяка кола можеш да ги смениш през картера, ама как ще видиш какво е състоянието на коляновия вал и биелите. като се сменят тия неща, не е лошо да се погледнат и цилиндрите и сегментите. за това се отваря двигателя, иначе ако се сменят направо лагерите през картера, може голяма бела да стане.
    точка

    Comment


    • #3
      Абе, чак на всяка кола... пробвай на някоя със задно да ги смениш през картера без да сваляш двг-то... Ианче се вижда вал-а и биелите, но само за повърхностни наранявания, ако биелата се е деформирала или вала има елипси, то нещата стават по-трудно, но пак не е невъзможно да се случат нещата, колкото до консумативи ти трябват: гарнитура за картера, лагери и болтове за петите ако си педантичен...
      Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
      Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

      България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

      Comment


      • #4
        Забравяте някои много важни неща. Първо, коляновия вал на боксера е от хром-молибденова стомана.
        Тоест не се търка лесно.
        Има си една много готина схема.
        Основните се сменяват на 250 ;400 и 500 хил. км.
        Биелните първа смяна на 200, а после стават консуматив на всеки 100 хил км.
        при добро масло и при тая схема, мотора спокойно си изкарва 500 хил км.
        После?..
        Ами я камилата, я камиларя!
        По традиция ги правиме на вторични суровини доста по-рано.
        Какво е необходимо за смяната на биелните лагери!?
        Гедория малка с камък 10 и голяма с камък 13.
        С малката сваляме картера и капачката на съединителя, а с голямата отвиваме петите на биелите.
        Източваме маслото!
        Добре е да го направиме вечерта, а чак на сутринта да започнеме работа. Това ще спести неприятните капки масло, които се стичат и обилно ни се мажат по лицето.
        Сваляме картера и си нагласяме две от биелите.
        Развиваме първата, която ни е сгодна и сваляме петата.
        Побутваме много леко да отлепи биелата от вала и сваляме старата черупка. Оглед за боклуци под черупките от предишни мърлячи и напред! Слагаме новите черупки, смазваме ги с масло и стягаме.
        Те тука става интересно!!!
        Момента на затягане е много малък и за това за несвикналите, добрия динамометричен ключ е задължителен!!!
        Голяма е вероятността да изскубете резбата!
        За това- с дино ключа!
        После по същия начин и на втората пета.
        После завъртате вала и идват на сгода другите две биели.
        Внимание!
        Петите трудно се обръщат, но все пак, ако достатъчно се постараете, може и да успеете. Тогава провала ви е сигурен. Обърнете внимание на надписите по петата и биелата и ги поставяйте както сте ги свалили.
        След стягането на всяка биела, проверявайте за аксиален луфт.Биелата трябва леко да се движи наляво-надясно. Ако е стегната или лагерите не са подходящи или сте обърнали петата.
        Това е накратко операцията!
        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

        Comment


        • #5
          Тази интервенция искам да я видя на живо,че ми е страшно интересно ремонтирането на ДВГ
          Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
          Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
          Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

          Comment


          • #6
            Колега mordohy ,перфектно обяснение ,благодаря .Само остава да се уточни с каква сила трябва да се стегнат болтовете на петите с динамометричния ключ.
            И още нещо важно какви лагери да се търсят например коя марка :
            Federal-Mogul - Glyco® Bearings -тая марка например стават ли
            Ако съдбата ти обърне гръб-изчакай я да се наведе.....
            Звукът може да бъде
            описан само така: представи си смесица от бръмченето на Nascar-Chevys и пакистанска свиня-майка

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от staiger Покажи съобщение
              Колега mordohy ,перфектно обяснение ,благодаря .Само остава да се уточни с каква сила трябва да се стегнат болтовете на петите с динамометричния ключ.
              И още нещо важно какви лагери да се търсят например коя марка :
              Federal-Mogul - Glyco® Bearings -тая марка например стават ли
              Болтовете на петите : 44 до 49 N.m
              1991 ALFA 33 S 16V QV Permanent 4
              и делта

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                Има си една много готина схема.
                Основните се сменяват на 250 ;400 и 500 хил. км.
                Биелните първа смяна на 200, а после стават консуматив на всеки 100 хил км.
                при добро масло и при тая схема, мотора спокойно си изкарва 500 хил км.
                извинявам се за спама,но написаното важи ли и за боксерите на 145ците,а има ли такава препоръка и за сегментите,клапаните и т.н.
                alfa romeo 145 1.3 boxer K&N replacement MOMO GT2 WHEELS OMP Lowering Springs kit now on GPL rest in peace
                alfa romeo 147 2.0 ts DISTINCTIVE MY07 powered by Landi Renzo GPL

                Comment


                • #9
                  44-49 пъти
                  Ако съдбата ти обърне гръб-изчакай я да се наведе.....
                  Звукът може да бъде
                  описан само така: представи си смесица от бръмченето на Nascar-Chevys и пакистанска свиня-майка

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от staiger Покажи съобщение
                    44-49 пъти
                    Незнам колко пъти-ама имай в предвид че тази интевенция на боксера когато и да я направиш все ще е късно!

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от marian2784 Покажи съобщение
                      извинявам се за спама,но написаното важи ли и за боксерите на 145ците,а има ли такава препоръка и за сегментите,клапаните и т.н.
                      Моторите са идентични, поне в карантиите така, че няма разлика.
                      За сегментите няма друго правило, освен при установяване на износване.
                      Примерно оригиналните изкарват спокойно 250 хил. км, но само при добро масло и нормално каране.
                      При смяна хонинга е задължителен, та дори и да е с шкурка.
                      Нормално и клапаните изкарват толкова.
                      При ремонт на клапаните, трябва да се правят, както трябва, тоест с всички ъгли, а не както се правят масово.
                      Навременния ремонт спестява много разправии после.
                      Другото на което никой не обръща внимание са водачите на клапаните. А те като са разбити и новите гумички не помагат.
                      Има още много подводни камъни, но тия са най-често срещани
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от mitaka_cs Покажи съобщение
                        Болтовете на петите : 44 до 49 N.m
                        А за основните лагери усилието същото ли е и каква е поредноста за затягане
                        alfa romeo 33 1.7 sportwagon "89 twin karborator
                        alfa romeo 164 2.0TS "92

                        Comment


                        • #13
                          За основните няма поредност на затягането. Добре е да започнеш с нещо малко, например 2-3 кила и постепенно, на няколко пъти да увеличиш до максималното усилие. С колко кила се затяга?! Ами виж в менюала. Тия простотии не се стремя да ги запомням, защото така е голяма вероятността да си запомнил нещо грешно. Отвори менюала и си запиши, каквото ти трябва!
                          Основните също съм ги сменявал само от картера.
                          Има една подробност, която съм я споделял няколко пъти, но ще я кажа и тука. Добре е поне предните болтчета на картера да се сменят с болтове с глави за вътрешен шестограм. Така те се отвиват много лесно, без да се налага да се отвива предния тампон или други гимнастически упражнения, подсолени със съответната лексика
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • #14
                            Гледах някъде мнение, че на някои боксери, маслените отвори в блока не съответстват точно на отворите в черупковите лагери.
                            Какви са вашите наблюдения и как биха могли да се отстранят такива дефекти?
                            145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

                            www.ClassicCar-bg.com

                            Comment


                            • #15
                              Вертикалните болтове на основните : 6.8 до 7.5 kgm
                              Страничните : 4.2 до 5.1 kgm
                              1991 ALFA 33 S 16V QV Permanent 4
                              и делта

                              Comment

                              Working...
                              X